“Ödeme İste” hizmetinin kapsamı genişledi

BKM ve TCMB Dijital Ödeme Hizmeti “Ödeme İste” Genişledi

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasının (TCMB) geçen yıl hayata geçirdiği dijital çözüm olan “Ödeme İste” hizmeti, bireysel ödemelerin yanı sıra işletmeler arası ödemeler, e-ticaret ödemeleri ve alışverişlerde de kullanılabilecek şekilde genişletildi. BKM’den yapılan açıklamaya göre, bu hizmet her geçen gün ilgi görüyor.

“Ödeme İste” artık kurumsal kullanıcılar için de avantajlar sunuyor. İşletmeler arası ödemelerden e-ticaret işlemlerine kadar geniş bir alanda kullanılabilecek şekilde güncellenen hizmet, dijital ödeme deneyimini yeniden şekillendiriyor.

Merkez Bankası tarafından işletilen FAST ile birlikte çalışan ve BKM tarafından geliştirilen “Ödeme İste”, hizmete sunulduğu tarihten bu yana binlerce kişinin ödeme süreçlerini kolaylaştırıyor.

Hizmetle daha önce yaklaşık 1 milyon işlem gerçekleştirilirken ödeme istekleri %32’sini 0-500 lira aralığındaki işlemler oluşturdu. 100 bin liralık FAST işlem limitinin üzerindeki ödeme talepleri de kolayca gerçekleştirilebiliyor.

Ödeme Tarihi Önceden Seçilebiliyor

Ödemenin yapılacağı tarih artık önceden belirlenebiliyor. Kullanıcılar “erken ödeme” seçeneğiyle ödemeyi tarihten önce tamamlayabiliyor. “Kısmi ödeme” ve “ödeme erteleme” gibi yeni özellikler ise ödeme sürecini daha esnek hale getiriyor.

Bireysel kullanıcılar, hizmetten faydalanmak için bankalarının mobil uygulaması veya web sitesi üzerinden FAST menüsüne giriş yaparak “Ödeme İste” seçeneğine tıklamaları gerekiyor. Ardından ödeme isteği kolayca iletilerek borçlu kişiye bildirim olarak ulaşıyor.

Kurumsal ödemelerde de aynı adımlar izlenirken, e-ticaret ve yüz yüze ödemelerde ise özel bir API kanalı kullanılabiliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir